سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 20 May 2023
گاهی اوقات ممکن است در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی خود متوجه شوید که ماشین لباسشویی آب را گرم نمی کند. این موضوع یکی از مشکلاتی است که می تواند برای هر نوع و مدل ماشین لباسشویی رخ دهد.
آیت ماندگار- گاهی اوقات ممکن است در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی خود متوجه شوید که ماشین لباسشویی آب را گرم نمی کند. این موضوع یکی از مشکلاتی است که می تواند برای هر نوع و مدل ماشین لباسشویی رخ دهد. ما در این مطلب قصد داریم برخی از دلایل گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی را بیان کنیم.

برخی از دلایل گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی

1 . خراب شدن المنت گرمایشی دستگاه

یکی از قطعاتی که نقش مهمی در گرم کردن آب در ماشین لباسشویی را داردف المنت گرمایشی می باشد. هنگامی که این قطعه با مشکل مواجه می شود عملکرد دستگاه دچار اختلال شده و در حین فرآیند شستشو به طور خودکار متوقف می شود.

جهت بررسی مقاومت المنت گرمایشی می توانید از یک اهم متر استفاده کنید. در صورتی که المنت سالم باشد و دچار مشکل نشده باشد؛ اهم متری عددی را بین 20 تا 50 نشان می دهد.

اما در صورتی که اهم متر هیچ عددی نشان ندهد می توان نتیجه گرفت که این قطعه دچار مشکل شده است و باید از یک تعمیرکار جهت برسی آن تماس بگیرید.


2 . خراب شدن ترموستات دستگاه

ترموستات و المنت به یک دیگر وابسته هستند؛ به عبارتی تضمین کارکرد صحیح و کنترل مدت زمان کار کردن آن وظیفه ترموستات می باشد. هنگامی ترموستات دچار مشکل و خرابی می شود؛ المنت از مدار خود خارج می شود که این امر باعث می شود آبی که در ماشین لباسشویی وجود دارد با المنت هیچ ارتباطی نداشته باشد و در نتیجه آب گرم نشود.

در ماشین لباسشویی های جدید و مدرن در صورتی که ترموستات با مشکلی مواجه شود؛ دستگاه به صورت خودکار متوقف می شود و در صفحه نمایش آن خطا هایی نشان داده می شود.اما در ماشین لباسشویی هایی قدیمی این موضوع به این صورت نمی باشد و باید با استفاده از یک اهم متر تشخیص دهید که آیا ترموستات به درستی کار می کند یا خیر.

3 . خراب شدن تایمر دستگاه

تایمر در ماشین لباسشویی مدت زمان شستشو را تعیین می کند. تمام حالت های شستشو در ماشین لباسشویی مانند شستشو سریع، شستشوی لباس های نخی و غیره دارای یک زمان خاص می باشند که وظیفه محاسبه این زمان و ارسال به دیگر بخش های دستگاه وظیفه تایمر می باشد. پس از این کار دستگاه با استفاده از المنت گرمایشی شروع به گرم کردن آب می کند و از آن برای شستن لباس ها استفاده می کند.

حال اگر تایمر دستگاه دچار مشکل نشود و به درستی عمل نکند؛ المنت گرمایشی در زمان مناسب فعال نمی شود و در نتیجه آب نیز گرم نمی شود. توصیه می شود در صورت خرابی تایمر ماشین لباسشویی حتما از یک تعمیرکار با تجربه کمک بگیرید.

4 . خراب شدن شیلنگ ورودی آب

شیلنگ ورودی آی وظیفه انتقال آب گرم به دیگ ماشین لباسشویی را بر عهده. عملکرد این شیلنگ می تواند به دلایل مختلفی دچار اختلال و مشکل شود. شیلنگ ورودی آب دارای یک فیلتر در انتهای خود می باشد که ورود کثیفی ها به محفظه ماشین لباسشویی جلوگیری می کند. این فیلتر ممکن است پس از مدتی به دلیل وجود کثیفی ها و یا وجود اجسام خارجی مسدود شود. مسدود شدن این فیلتر در نهایت باعث می شود آب گرم به دستگاه نرسد. علاوه بر مسدود شدن مسیر شیلنگ ورودی، پارگی، پوسیدگی، خم شدگی و غیره نیز عوامل دیگری می باشند که منجر به ایجاد مشکل در شیلنگ ورودی می شوند و از رسیدن آب گرم به دستگاه جلوگیری می کنند. توصیه می شود در هنگامی تهیه شیلنگ ورودی، شیلنگی را انتخاب کنید که از جنس پلاستیک مقاوم باشد و طول آن نیز کمتر 1.5 متر باشد.

5 . خراب شدن هیدروستات دستگاه

هیدروستات آبی را که وارد ماشین لباسشویی می شود را تنظیم می کند. به این صورت که تشخیص می دهد چه مقدار آب باید وارد دیگ ماشین لباسشویی شود. هنگامی که آب به مقدار و اندازه کافی وارد دیگ شود؛ هیدروستات جریان انتقال آب را متوقف می کند. در صورتی که این قطعه دچار مشکل شود، آب به اندازه کافی وارد دستگاه نشده و همچنین از گرم شدن آن نیز جلوگیری می شود.

توجه داشته باشید که تنظیمات هیدروستات در هر ماشین لباسشویی متفاوت می باشد. از این رو بهتر است در هنگام خرابی خودتان شروع به برسی و عیب یابی نکنید و این کار را به یک تعمیرکار بسپارید.

6 . خراب شدن شیر برقی دستگاه

از دیگر دلایلی که منجر به گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی می شود، خراب شدن شیر برقی می باشد. شیر برقی با کمک برد الکتریکی دستگاه فعالیت می کند. این شیر پیامی را از برد الکتریکی دریافت می کند و اجازه می دهد آب وارد محفظه دستگاه شود. در صورتی که شیر برقی دچار مشکل شود، جریان انتقال آب گرم به دستگاه دچار اختلال می شود و آب گرم به مقدار کافی وارد دیگ نمی شود.

ماشین لباسشویی از وسایل ضروری در هر خانه ای می باشد که خراب شدن آن می تواند بسیار آزار دهنده باشد. گرم نشدن آب در ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای این دستگاه ایجاد. توصیه می شود هنگامی که متوجه هرگونه مشکلی در ماشین لباسشویی خود شدید حتما از یک فرد متخصص و یا یک تعمیرکار تا مشکل دستگاه به درستی تشخیص داده شده و برطرف شود.

برای تعمیر لباسشویی بوش در مشهد ، با سامان سرویس تماس بگیرید. 09152066168
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها