سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - 13 September 2021
مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
آیت ماندگار- ستاره‌شناسان را عقیده بر این است که سال ۱۴۰۰، سال گاو است و سالی پر از موفقیت و رفع مشکلات و حال آنکه محاسبات ریاضی نشان می‌دهد که آسمان ایران ۱۴۰۰ و جهان ۲۰۲۱ کمی تا قسمتی ابری است.

ادامه ویروس کرونا (کووید۱۹) و انواع جهش‌یافته آن، حداقل تا چند سال دیگر، مردم و آزمایشگاه‌های سراسر جهان را سرگرم و درگیر خود خواهد کرد.

همین یک مسئله به تنهایی تمام وجوه زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده و در همه جوانب، اعم از سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، سبک زندگی جدیدی را تعریف نموده است.

ایران ۱۴۰۰ علاوه بر گرفتاری با کووید۱۹ و عقب‌ماندن از پروتکل‌های بهداشت جهانی و تامین واکسن به میزان کافی، درگیری‌ها و گرفتاری‌های دیگری هم دارد و خواهد داشت که خود مزید بر علت است.

همه کسانی که در این ایام پا به میدان انتخابات گذاشته‌اند و شعار جوانگرایی و انقلابی‌گری می‌دهند به‌خوبی می‌دانند که بخش عمده مشکلات ایران، ساختاری و بخشی دیگر، برون‌مرزی است؛ از این‌رو جامعه سیاسی ما در سال ۱۴۰۰ بیش از هر زمان دیگر، دست‌خوش احساسات و شعارزدگی خواهد شد.

گرفتاری‌های ایران ۱۴۰۰ با تحریم‌های سنگین و کشنده غرب چیزی نیست که یک‌شبه حل شود و یا اینکه با شعار و سخنرانی قابل علاج باشد.

ایران ۱۴۰۰ مواجه است با دولتمردان به اصطلاح جوان و احساساتی که به گمان خود با مدیریت انقلابی و جهادی می‌خواهند تمام مشکلات ۴۰ ساله انقلاب را یک‌شبه حل کنند که این امریست غیرممکن و نوعی عوام‌فریبی و پوپولیست را به‌دنبال دارد!

مشکلات معیشتی، بیکاری، گرانی، تولید، صادرات، ارز، نفت، دیوان‌سالاری، فساد، فقر، حقوق شهروندی و... مسائلی نیستند که افراد با شعار‌های احساسی بتوانند آن‌ها را در کوتاه‌مدت حل کنند.

امروز تقریباً همه مردم می‌دانند که ایران عزیز ما با محاصره شدید اقتصادی – سیاسی ۴۰ ساله، چاره‌ای جز ریاضت و مقاومت ندارد و تا زمانی که این محاصره بی‌رحمانه ادامه داشته باشد بعید به‌نظر می‌رسد گشایشی در امور زندگی مردم به‌وجود آید.

مردم گرفتار در تهدید‌های ویروس منحوس و محاصره تندرو‌های داخلی و دشمنان خارجی کماکان بایستی به زندگی صبورانه خود ادامه دهند و انتخابات ۱۴۰۰ را همانند انتخابات‌های گذشته پشت سر بگذارند و منتظر آسمان کمی تا قسمتی ابری باشند که شاید ببارد.
اخبار مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها