سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - 01 October 2022
چند روش برای طراحی سایت وجود دارد که امکان راه اندازی یک وبسایت جدید را به شما خواهد داد. با این وجود باید توجه داشته باشید که هر یک از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارد.
آیت ماندگار- آیا با روش های طراحی سایت آشنا هستید؟ چند روش برای طراحی سایت وجود دارد که امکان راه اندازی یک وبسایت جدید را به شما خواهد داد. با این وجود باید توجه داشته باشید که هر یک از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارد.

امروزه با توجه به گسترش استفاده از فضای مجازی نیاز به راه اندازی وب سایت برای کسب و کارها و جذب کاربران در فضای مجازی بیش از گذشته شده است. برای همین است که شرکت های متعددی به ارائه این خدمات به جامعه می پردازند.

در صورتی که شما هم نیاز به طراحی وبسایت دارید، به طور حتم در مورد زبان های برنامه نویسی و یا وردپرس به عنوان متداول ترین زیرساخت هایی که امکان طراحی سایت با استفاده از آن ها وجود دارد شنیده اید.

طراحی سایت با استفاده از هر یک از این فناوری ها می تواند برای گروهی از افراد مناسب باشد. برای همین در صورتی که نیاز به راه اندازی یک وبسایت را داشته باشید بهتر است که با این روش ها و کاربردهای هر یک آشنا شوید.

طراحی سایت

آیا وردپرس برای طراحی سایت مناسب است؟

وردپرس یکی از زیرساخت های نرم افزاری است که با استفاده از آن می توان در مدت زمان نسبتا کوتاهی موفق به راه اندازی یک وبسایت شد. برای همین برای بسیاری از افراد که قصد راه اندازی سریع یم وب سیا ترا دارند بهترین گزینه برای راه اندازی و توسعه وبسایت برای کاربری های مختلف می باشد.

هزینه طراحی سایت با وردپرس

هزینه طراحی سایت با وردپرس در مقایسه با روش هایی که مبتنی بر استفاده از زبان های برنامه نویسی است کمتر می باشد. برای همین است که شاید بسیاری از افراد استفاده از این زیرساخت نرم افزاری برای توسعه وبسایت را ترجیح بدهند.

توجه داشته باشید که در طراحی وبسایت با استفاده از وردپرس لازم است که بهترین قالب ها و افزونه ها برای بهینه کردن عملکرد وبسایت استفاده شوند.

علاوه بر این نیاز است که صفحات مختلفی برای سایت با توجه به نیاز کارفرما توسعه یابند.

با این وجود وردپرس نیز محدودیت های خاص خود را دارد و برای همین بسیاری از کسب و کارهای بزرگ توسعه وبسایت خود را با استفاده از زبان های برنامه نویسی انجام می دهند.

توسعه و طراحی سایت با کدنویسی

کدنویسی و استفاده از فناوری های مبتنی بر زبان های برنامه نویسی یکی از روش های طراحی سایت است که بسیاری از وبسایت هایی که قصد ارائه خدمات به تعداد زیادی کاربر و توسعه وبسایت خود در آینده را دارند از آن ها استفاده می کنند. برای مثال سایت های متعلق به شرکت های بزرگ و معتبر یا موسسات مالی و بانک ها با استفاده از این روش طراحی و توسعه یافته اند و یا برخی از فروشگاه های آنلاین دست به طراحی سایت فروشگاهی به طور اختصاصی برای خود زده اند.

لازم به ذکر است که شرکت های معدودی هستند که امکان ارائه خدمات طراحی سایت به صورت تخصصی و پیشرفته با استفاده از این فناوری ها را دارند و به طور معمول ارائه این خدمات با عقد قرارداد بین شرکت طراحی سایت و فرد یا شرکت دریافت کننده این خدمات انجام می شود.

اما شاید یکی از مهم ترین معایب طراحی سایت با استفاده از این فناوری های نرم افزاری در هزینه بیشتری است که ارائه این خدمات دارد.  برای همین شاید کسب و کارهای کوچک چندان علاقه ای به استفاده از این روش نداشته باشند و استفاده از زیرساخت هایی مانند وردپرس را ترجیح بدهند.

به طور حتم شما هم می توانید با توجه به نیازمندی های کسب و کار خود و در نظر گرفتن هزینه های طراحی سایت با استفاده از هر یک از زیرساخت های موجود بهترین روش را برای راه اندازی یک وبسایت جدید برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

مدت زمان طراحی سایت

مدت زمانی که طول خواهد کشید تا یک سایت راه اندازی شود با توجه به روشی که برای طراحی و توسعه آن استفاده شده است متفاوت خواهد بود. به طور معمول سایت هایی که با استفاده از زیرساخت فراهم شده توسط وردپرس راه اندازی می شوند را در مدت زمان کوتاهی می توان آماده کرد. اما برای سایت هایی که با زبان های برنامه نویسی توسعه می یابند نیاز به زمان بیشتری برای راه اندازی وبسایت خواهد بود.

شما می توانید در مورد مدت زمان مورد نیاز برای راه اندازی وبسایت خود در ابتدای مذاکره با شرکت ارائه دهنده این خدمات مشورت کرده و اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید.

هزینه طراحی سایت

در بخش های قبل اشاره شد که یکی از فاکتورهای موثر بر روی هزینه طراحی سایت زیرساخت یا فناوری نرم افزاری مورد استفاده برای توسعه و راه اندازی آن است.اما عوامل دیگری نیز هستند که هر یک می توانند روی هزینه لازم برای طراحی و توسعه یک وب سایت تاثیر زیادی داشته باشند.

برای مثال می توان به تعداد صفحات وبسایت اشاره کرد که با افزایش تعداد آن ها به دلیل نیاز به صرف زمان بیشتر و علاوه بر این به دلیل نیاز به تولید محتوا برای این صفحات باعث افزایش هزینه های طراحی سایت خواهد شد.

علاوه بر این ممکن است که کاربری سایت که می تواند فروشگاهی، خدماتی، شرکتی یا آموزشی و غیره باشد نیز روی زمان مورد نیاز برای راه اندازی و هزینه های لازم برای ارائه خدمات توسط شرکت های طراحی وبسایت تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

سخن آخر

در صورتی که نیاز به راه اندازی و توسعه یک وبسایت برای کسب و کار خود یا برای هر هدف دیگری داشته باشید، توصیه می شود ابتدا با روش های طراحی سایت آشنا شوید و پس از آن بهترین روش را برای طراحی وبسایت خود انتخاب کنید.

به طور حتم افرادی هستند که می توانند در صورت نیاز مشاوره های لازم را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند. از جمله شرکت های فعال در این حوزه می توانند به راهنمایی و ارائه مشاوره به متقاضیان طراحی سایت بپردازند. لازم به ذکر است که شرکت طراحی سایت نبض نت به عنوان یکی از شرکت های فعال در این حوزه آماده است کلیه سوالات شهروندان محترم در این زمینه را پاسخ داده و راهنمایی های لازم را در اختیار آن ها قرار دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها