سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - 10 November 2020
احمدحسین فلاحی:
با نگاهی به اعضای ادوار مجلس شورای اسلامی و همچنین شورای شهر تهران درمی‌یابیم که برخی از افرادی که وارد این جایگاه‌ها شده‌اند یا نیت ورود به جایگاه ریاست‌جمهوری را داشته‌اند یا به مرور در هنگام انجام وظایف خود، این سودا را پیدا کردند.


آیت ماندگار- محمد آیتی: با نگاهی به اعضای ادوار مجلس شورای اسلامی و همچنین شورای شهر تهران درمی‌یابیم که برخی از افرادی که وارد این جایگاه‌ها شده‌اند یا نیت ورود به جایگاه ریاست‌جمهوری را داشته‌اند یا به مرور در هنگام انجام وظایف خود، این سودا را پیدا کردند.

اما اینکه این روند مقبول است یا باعث بی‌اعتمادی در جامعه می‌شود، موضوعی است که احمدحسین فلاحی نماینده همدان به آن پاسخ می دهد

فلاحی معتقد است قبل از اینکه بگوییم این روند درست است یا نادرست باید یک آسیب‌شناسی جدی کرد و دید چرا برخی افراد به‌جای خدمت در پستی که توسط مردم انتخاب شده‌اند در فکر رسیدن به جایگاهی بالاتر هستند. اگر ریشه عوامل آن مشخص شود و سپس بتوان فرهنگ‌سازی کرد، کار بزرگی صورت گرفته است.

وی افزود: مردم وقتی به فردی رای می‌دهند که عضو شورای شهر و یا مجلس شود نظرشان بر کار و خدمت فردموردنظر در همان جایگاه است و این دلیل نمی‌شود که فرد تصور کند مردم او را لایق پست‌های دیگر هم می‌دانند.

این نماینده اصولگرا تصریح کرد: در کشوری مثل آمریکا که از روش‌های دموکراسی برای انتخابات خود استفاده می‌کند، وقتی فردی هشت سال رییس‌جمهور بود دیگر می‌رود و پشت سر خود را هم نگاه نمی‌کند. هدف تبلیغ و ترویج روش و منش آمریکایی‌ها نیست، ولی می‌خواهم به فرهنگ‌شان در این موضوع خاص اشاره کنم.

نماینده همدان اظهار داشت: هر فردی که رای مردم را کسب کرد باید در همان جایگاه به رای مردم احترام بگذارد و صداقت خود را به همه اثبات کند تا ان‌شاالله در جامعه هم اعتمادسازی شود.

فلاحی در ادامه عنوان کرد: شاید حضور نماینده مجلس یا عضو شورای شهری در اواسط کار برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری به اعتماد مردم لطمه بزند و حتی همین رویکرد باعث شود مشارکت هم در انتخابات کاهش پیدا کند.

وی در پایان و در پاسخ به این پرسش که در این زمینه مشکل قانونی داریم؟ گفت: مشکل قانونی وجود دارد و شاید لازم باشد تا حدی قانون تغییر کند اما مشکل اصلی، فرهنگی است. ما کشوری مردم‌سالار هستیم و بهتر است این‌گونه مسائل را از طریق فرهنگ‌سازی نظم و نسق دهیم.

منبع: روزنو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها