سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۹ - 11 July 2020
رییس اتحادیه آسانسور و الکترومکانیک تهران گفت: همکاران ما در بخش خدماتی فعالیت می‌کنند و طبیعتاً در شرایطی که ارتباطات انسانی باید به حداقل می‌رسید نتوانستند درآمدی داشته باشند. ممکن است با وجود اینکه هنوز آمار رسمی مبنی بر تعطیلی واحد‌ها به دستمان نرسیده است، عده‌ای از همکاران به‌دلیل عدم‌امکان فعالیت، واحد‌های خود را بسته باشند.

آیت ماندگار- شیوع ویروس کرونا باعث کاهش معاملات، رونق کسب و کار و کاهش تولید با ریسک‌های منفی قابل توجه شده است. بحران کرونا، تقاضا برای کالا و خدمات را کاهش داد و بسیاری از مشاغل را تا پرتگاه ورشکستگی کشاند و منجر به تعطیلی کامل برخی از کسب و کار‌ها و مشاغل شد. بدون‌ شک در این گلوگاه اقتصادی پیش‌رو بسیاری از صاحبان صنایع و مدیران ارشد در مواجهه با بحران اقتصادی ویروس‌ کرونا با چالش‌های فراوانی روبرو شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود این وضع تا ماه‌ها هم ادامه داشته باشد.

علی‌اکبر ایلخانی، رییس اتحادیه آسانسور و الکترومکانیک تهران درباره تاثیر کرونا بر کسب و کار این صنف گفت: کرونا تقریباً همه مشاغل را در کشور با تعطیلی مواجه کرد، اما تاثیر این تعطیلی اجباری کم و بیش برای مشاغل مختلف وجود داشته است. همکاران ما نیز در بخش خدماتی فعالیت می‌کنند و طبیعتاً در شرایطی که ارتباطات انسانی باید به حداقل می‌رسید نتوانستند درآمدی داشته باشند. ممکن است با وجود اینکه هنوز آمار رسمی مبنی بر تعطیلی واحد‌ها به دستمان نرسیده است، عده‌ای از همکاران به‌دلیل عدم‌امکان فعالیت، واحد‌های خود را بسته باشند. در چنین شرایطی به‌رغم میل باطنی، همه صاحبان کسب و کار در زمینه‌های مختلف تعدیل نیرو داشتند تا جایی که در اتحادیه هم ما مجبور به تعدیل چند نیرو شدیم.


وی در پاسخ به این پرسش که در صورت احتمال حضور کرونا در شش ماهه دوم سال و تورم اقتصادی موجود در جامعه، آینده صنف الکترومکانیک را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ گفت: همه اتفاقات آینده حتی با وجود کرونا بستگی به نوع اتخاذ سیاستگذاری دولت و دولتمردان دارد. دولت می‌تواند از همین زمان، برنامه‌های درازمدت را در صورت امواج شدیدتر کرونا در ماه‌های آتی پیش‌بینی و اقدامات لازم را داشته باشد. در شرایط بحران ملی همه اصناف و مشاغل تابع تصمیمات دولت بوده و ملزم به رعایت قوانین ابلاغی هستند، بنابراین نمی‌توان به صراحت در مورد آینده کسب و کارها اظهارنظر کرد، اما آنچه مسلم است اگر برای حفظ جان شهروندان تعطیلی اصناف لازم باشد باید ضرر و زیان مالی را فدای سلامت جان مردم کنیم.

رییس اتحادیه آسانسور و الکترومکانیک با اشاره به نقش تاثیرگذار دولت در حمایت از اصناف و کسب و کارها گفت: در بحران کووید_۱۹ همه اصناف دچار مشکل شدند و از دولت توقع حمایت داشتند و دارند. در صنف ما یک‌سری از همکاران تعمیرکننده و تولیدکننده، قطعات و اجناس مورد نیاز این صنف را وارد می‌کنند. دولت باید در این شرایط با تسهیل روند واردات به آن‌ها کمک کند. بسیاری از قطعات الکترونیکی باید از خارج وارد شود و اگرچه در تحریم‌های ظالمانه هستیم، اما دولت باید در شرایطی که امکان یاوری به تولیدکنندگان را دارد، کوتاهی نکند.

ایلخانی در پایان خاطرنشان کرد: دولت درگیر مشکلات عدیده‌ای است که همین باعث نقص عملکرد در حمایت از مشاغل می‌شود. تحریم‌ها ضربه مهلکی بر اقتصاد کشور زده و کرونا هم مزید بر علت شده است تا مشاغل بیشتر آسیب ببینند و ما بیشتر از توان دولت نمی‌توانیم توقع داشته باشیم. امروز در مواجهه با این بحران ملی، همه باید دست به دست هم بدهیم تا مملکت را از این فلاکت اقتصادی و اجتماعی عبور دهیم.

منبع: اقتصاد 24
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها