سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۹ - 09 July 2020
رئیس شورای عالی استان‌ها:
رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه براساس قانون باید بودجه دولت هر سال قبل از ارایه به مجلس به سمع و نظر شورای عالی استان‌ها برسد، گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ کشور نیز قبل از مجلس باید به شورای عالی استان‌ها اطلاع داده شود.

 آیت ماندگار- «علیرضا احمدی» روز پنجشنبه در سی و سومین در اجلاسیه عمومی شورای عالی استان‌ها که در محل مجلس قدیم برگزار شد، افزود: نکته حایز اهمیت این است که لوایحی که از طریق دولت به مجلس می‌رود بدون اطلاع شورای عالی استان‌ها است.
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: دو اصل قانون اساسی به شورای عالی استانها پرداخته و جایگاه این شورا را تبیین کرده است.
وی ادامه داد: در اصل ۱۰۱  آمده است به منظور جلوگیری از تبعیض و نظارت بر اجرای هماهنگ لوایح و طرح ها، شورای عالی با عضویت نمایندگان تشکیل می‌شود.
احمدی گفت: امروز یکی از نکات مورد توجه این است که برنامه و بودجه کشور قبل از رفتن به مجلس باید به شورای عالی استان‌ها بیاید اما تا امروز این اتفاق رقم نخورده است.
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: چه اشکالی دارد که برنامه و بودجه کشور به سمع و نظر اعضای شورای عالی برسد تا این اعضا که از همه مشکلات استان خود با خبر هستند بتوانند نظرات کارشناسی خود را ارایه کنند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات این است که دولت و شورای عالی استان‌ها می توانند برای تدوین لوایح و طرح ها با یکدیگر همکاری داشته باشند.
احمدی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مدیریت واحد شهری اشاره کرد و گفت باید دولت تکلیف خود را مشخص کند که می خواهد اختیاراتش را به مدیریت محلی بدهد یا خیر.
وی افزود: امروز براساس لایحه و طرحی که در مجلس وجود دارد دولت باید ۱۹ اختیار و وظیفه خود را به مدیریت محلی و همان مدیریت شهری بدهد آیا واقعا حاضر است این کار را بکند.
رئیس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری به موضوع اصلاح اساسنامه و قانون مربوط به شوراها اشاره کرد و گفت: باید مشخص شود که قرار است در این حوزه چه کاری کنیم.

منبع: ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها