- سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳2024 May 21

دو هفته نامه آیت ماندگار

سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 08 December 2016

خراسان است اینجا

علی رزاقی بهار / روزنامه‌نگار
اتفاقات عجیب لغو سخنرانی علی مطهری در روز اربعین مشهد، پلمپ مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان و محل غذاخوری ظهر همان روز یکی از تراژیک ترین اتفاقات سپهر سیاسی ایران در سال 95 بود که اتفاقاً باعث موضع‌گیری جدی رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، نمایندگان مجلس، فعالان سیاسی، تشکل‌های دانشجویی و مسئولان کشوری و استانی شد. فارغ از نوع موضع‌گیرها له یا علیه این اتفاق؛ خود رویداد قابل‌تحلیل است.
علی مطهری پس از بررسی‌های دقیق و موشکافانه شورای محترم نگهبان توسط این مرجع در بهمن 94 تأیید صلاحیت شده و در اسفند 94 بارأی اکثریت مردم تهران و شمیرانات به‌عنوان نماینده آن مردم شریف و انقلابی وارد مجلس شورای اسلامی‌شده است. پس‌ازآن بارأی نمایندگان مجلس که همگی با تأیید شورای نگهبان و مردم بر روی صندلی‌های سبز تکیه زدند به‌عنوان نایب‌رئیس دوم مجلس انتخاب‌شده. در این فرآیند ایشان تاکنون از سه فیلتر نظارتی شامل استصوابی و مردمی رد شده است و به‌هرروی باید هیچ مشکلی برای استفاده از حقوق مصرح در قانون اساسی نداشته باشد. سخنرانی وی در پایتخت معنوی جهان اسلام هم یکی از همین موارد است که به دلیل احتمال تحرکات و اتفاقاتی لغو شده است. دقت داشته باشید سخنرانی نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی نه یک فرد خاطی، سابقه‌دار و ... .
حال عده‌ای امام‌جمعه محترم شهر مشهد را که گویی هیچ نقشی حداقل در این ماجرا نداشته است را محکوم کردند، عده‌ای استاندار و عده‌ای هم دادستان را.
حال چه قدر خوب بود قبل از تمام این اتفاقات مرجع تصمیم گیر برای این امر دلایل خود را به‌صورت شفاف و مشخص برای لغو سخنرانی مطابق قانون اساسی اعلام می‌کرد و باز مطابق قانون مسئولیت برنامه را به شورای تأمین واگذار می‌کرد. تا قانون برای همیشه محکمه موردنظر باشد.

شماره 24 دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار