سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - 18 April 2021
سنگدوینی گفت: با اطلاعاتی که به‌دست من رسیده متوجه شدم طرح برق رایگان باعث شده که هفت میلیون نفر روی به صرفه‌جویی بیاورند تا شامل پرداخت هزینه نشوند.
برق رایگان

آیت ماندگار- محمد آیتی: چند ماهی است که دولت از خانواده‌هایی که کمتر از حد اعلام شده برق مصرف می‌کنند، هزینه‌ای را دریافت نمی‌کند و از طرفی، افرادی که بیش از الگوی اعلام شده برق مصرف می‌کنند شامل جریمه می‌شوند.

حال این بدبینی در جامعه شکل گرفته که می‌گویند دولت خدمات خاصی را ارائه نداده است، بلکه از جیب پرمصرف‌ها هزینه را گرفته و برق رایگان در اختیار کم‌مصرف‌ها گذاشته است.

در همین رابطه، رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: آب، برق و گاز جزو نیاز‌های اصلی همه مردم است. از این‌رو شایسته است برای کم‌مصرف‌ها این خدمات رایگان باشد.

وی افزود: باید فضایی ایجاد شود که فرهنگ درست مصرف‌کردن مخصوصاً در حامل‌های انرژی عمومی شود. تشویق مردم به‌کار درست یعنی پیشرفت کشور.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس یازدهم تصریح کرد: مجلس از همان روز اول تصمیم داشت که طرح برق رایگان برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اجرا شود که خوشبختانه، دولت این امکان را برای همه کم‌مصرف‌ها مهیا کرد. اکنون که چند ماهی از اجرای این طرح می‌گذرد باید با برنامه‌های آموزشی مرتباً مردم را تشویق کرد که براساس الگو‌های مصرف عمل کنند.

سنگدوینی اظهار داشت: با اطلاعاتی که به‌دست من رسیده متوجه شدم طرح برق رایگان باعث شده که هفت میلیون نفر روی به صرفه‌جویی بیاورند تا شامل پرداخت هزینه نشوند. این یک موفقیت بزرگ است برای کشوری که با کمبود برق روبروست. همه دیدیم که چطور چند ماه پیش با خاموشی‌های متعدد مواجه شدیم و اگر می‌خواهیم دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم باید از الگوهای مصرف پیروی کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: الگوی در پیش گرفته شده برای برق باید طبق قانون برای آب و گاز هم منظور شود و مطمئنم با یک برنامه‌ریزی دقیق و کار آموزشی و فرهنگی می‌توانیم به دستاورد‌های بزرگی در آن بخش‌ها هم برسیم، مخصوصاً که خشکسالی هم در کشور بیداد می‌کند.

وی در پاسخ به بدبینی افرادی که معتقدند دولت کار خاصی نکرده است، گفت: این اظهارنظر‌ها کم‌لطفی است. طبیعتاً فردی که کم مصرف می‌کند باید تشویق و شخصی که بیش از اندازه مصرف دارد، جریمه شود. ما علاقه نداریم افرادی بیشتر مصرف کنند تا جریمه شوند، از این‌رو همه مدیران مربوطه در این بخش‌ها باید سعی کنند تا شرایط در جامعه مهیا شود که همگان درست مصرف کنند و چه بهتر که همه کم‌مصرف باشند تا طرح رایگان شامل حالشان شود.

منبع: نشان تجارت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها