سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - 30 March 2021
حسینی نماینده اهواز مطرح کرد
نماینده اهواز در مجلس معتقد است که دولت کم کار است. او می‌گوید رئیس جمهور باید از خودش ایثارگری نشان دهد و بیشتر در بین مردم حضور داشته باشد، چون بالاخره بیماری کرونا هست و مرگ هم حق است.

آیت ماندگار- محمد آیتی: بیش از ۱۰ ماه از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد و در این مدت به‌قدری اختلاف‌نظر بهارستان‌نشینان با دولت زیاد بوده که گاهی کار به توهین هم کشیده شد تا جایی که رهبر انقلاب در ارتباط ویدئویی خود به نمایندگان در این رابطه تذکر دادند. هرچند در این ماه‌ها نمایندگان مجلس جشنواره‌ای از سوال، تذکر و کارت زرد بر علیه وزرای دولت به راه انداختند اما اوج این اختلافات را می‌توان در ارائه لایحه بودجه دولت به مجلس و رد کلیات آن توسط نمایندگان دید.

رییس جمهور به بهانه کرونا بیش از یک سال است که به مجلس نرفته است تا این نظریه تقویت شود که تا پایان دولت، رابطه مجلس و دولت بهتر از این نخواهد شد.

از این‌رو به سراغ سید کریم حسینی نماینده اهواز در مجلس رفتیم تا نظرات او را درباره رابطه مجلس و دولت و آینده همکاری میان قوه مقننه و مجریه جویا شویم. او در این باره گفت: روابط بین مجلس و دولت در دوره‌های گذشته نیز فراز و نشیب‌هایی داشته است و این موضوع فقط به شخص اول این دو قوه برنمی‌گردد.

رفتارهای روحانی باعث بی‌اعتمادی در میان مردم شده

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان افزود: روسای هر دو قوه در ارائه دیدگاه‌ها و نظرات کلان کشور موثر هستند ولی برای این تعاملات عزم و اراده‌ای از سوی کل تیم هر دو طرف لازم است و این کم‌کاری در بسیاری از مواقع از طرف دولت بوده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: جر و بحث و اختلاف‌نظر طبیعت کار است و این موضوع به پویایی روند رو به رشد کشور کمک بسیاری می‌کند، کما اینکه دیدیم در فصل بودجه مراودات سنگینی از بابت اختلاف دیدگاه‌ها وجود داشت، ولی باعث شد که برای بار دوم بودجه به صحن علنی بیاید و مصوبه خوبی از آن درآمد و آراء بالایی هم گرفت.


این چهره اصولگرای مجلس یازدهم اظهار داشت: حضور رییس جمهور در چند مقطع در مجلس ضرورت داشت که متاسفانه کرونا بهانه خوبی برای نیامدن آقای روحانی به مجلس بود. از این‌رو ما توصیه می‌کنیم هرچه سریع‌تر واکسن کرونا را به رییس جمهور تزریق کنند تا ایشان بتواند به بازدید‌ها و سفر‌های استانی و حضور در مجلس بپردازد و بهانه دیگری نداشته باشد.

حسینی در ادامه گفت: آقای روحانی باید از خودش ایثارگری نشان دهد و بیشتر در بین مردم حضور داشته باشد، چون بالاخره بیماری کرونا هست و مرگ هم حق است، ولی اینکه رییس جمهور مردم را دعوت به مقاومت می‌کند و خودش از خیلی از چالش‌ها دوری می‌کند در بین مردم باعث بی‌اعتمادی شده است، چون حرف با عملش همخوانی ندارد. فرمانده یک لشکر خودش باید جلودار باشد تا اعضاء لشکر هم همراهی کنند و این موضوع در آقای روحانی وجود ندارد.

وی افزود: برای اثبات این موضوع که اراده تعاملات از طرف مجلس بیشتر بوده است اینکه در ۹ ماه گذشته نماینده‌ها مرتباً در وزارتخانه‌ها حضور داشته‌اند و ترافیک ملاقات نمایندگان با وزرا را شاهد بوده‌ایم. پس عزم و اراده در نمایندگان برای پیگیری کار مردم وجود داشته است در حالی که کرونا برای نمایندگان هم بوده و هست.

رابطه میان دولت و مجلس بهبود یابد

حسینی یادآور شد: بعضی وزرا به نسبت قابل ملاحظه‌ای در صحن مجلس و کمیسیون‌ها حضور پیدا کردند و بعضی‌ها نیز به استان‌ها رفتند، ولی باز هم شاهد کم‌کاری زیادی از طرف دولت و تیمش بوده‌ایم و حقیقتاً توقع مردم مخصوصاً در این بحران اقتصادی بیش از این است.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: در چند ماه پیش‌رو که از عمر دولت باقی مانده باید تعاملات دو قوه برای رفع مشکلات مردم بیشتر شود و رابطه‌ها بهبود پیدا کند وگرنه این وسط مردم بیشترین آسیب را خواهند دید.

منبع: رویداد۲۴
اخبار مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها