سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - 24 November 2020
هنگام هر نوع ورزشی گوش دادن به موسیقی را فراموش نکنید. موزیک ورزشی در طول تمرین در بهتر ورزش کردن و افزایش انرژی شما تاثیر فوق العاده ای دارد.

آیت ماندگار- گوش دادن به موسیقی در طول تمرین به ایجاد انگیزه بیشتر در افراد کمک می کند اما با این موضوع که چرا موسیقی این احساس را در ما بر انگیخته می کند و مزایای گوش دادن به آن در طول تمرین چیست کمتر آشنا هستیم.
چه بخواهیم بدویم، چه تمرینات قدرتی انجام دهیم یا در کلاس بدنسازی شرکت کنیم، موسیقی کار را راحت تر می کند. با مطالعه ی این بخش از ورزش و سلامت نمناک متوجه اثرات مثبت و فواید موزیک ورزشی خواهید شد.

بهتر ورزش خواهید کرد:
هنگامی که آهنگ دلخواهتان را حین ورزش گوش می دهید، احساس شادابی بیشتری می کنید زیرا موسیقی بدون آنکه متوجه شوید انرژی بیشتری به شما برای دویدن، دوچرخه سواری و شنای سریعتر می دهد. موسیقی برای ورزشکاران مانند یک ماده مخدر قانونی است که می تواند استقامت را تا 15 درصد افزایش دهد.

سرگرم می شوید:
یک فایل از آهنگ های مورد علاقه می تواند تمرین های پیش پا افتاده را به چیزی تبدیل کند که در واقع بدنبال آن هستید، پس از همین امروز شروع کنید.

ورزش را لذت بخش تر می کند:
اگر به ورزش علاقه ندارید و تنها به خاطر تناسب اندام، کاهش وزن و یا حجیم کردن عضلات به تمرینات ورزشی می پردازید، بی شک در چنین شرایطی ورزش و باشگاه رفتن کار چندان ساده ای نخواهد بود.

با گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود هنگام تمرینات ورزشی می توانید ذهن را از این که در حال انجام تمرینات ورزشی هستید دور کرده و ورزش را به فعالیتی لذت بخش تر از آن چه به نظر می رسد تبدیل کنید.

ذهن را از خستگی دور می کند:
گوش دادن به موسیقی در طول تمرینات منظم مانند دویدن، موسیقی می تواند توجه ورزشکار را را نسبت به احساس خستگی منحرف کند. این تکنیکی است که بسیاری از دوندگان ماراتن و ورزشکاران ورزشهای سه گانه به آن به عنوان مسئله ای مهم و مجزا می نگرند.

درد را کاهش می دهد:
گوش دادن به موسیقی نیاز به داروهای مسکن و درد بعد از عمل را کاهش می دهد. اگرچه موسیقی جایگزین دارو برای کنترل دردهای مزمن نیست اما ممکن است در طی ورزش فرد را از دردهای طبیعی دور کند. بنابراین، به ورزش کردن بیشتر، ترغیب می شوید.

به طور طبیعی شادی را افزایش می دهد:
موسیقی به طور طبیعی باعث افزایش ترشح دوپامین (انتقال دهنده عصبی )می شود، پس گوش دادن به موسیقی در طول تمرین می تواند باعث افزایش ترشح دوپامین و سروتونین (انتقال دهنده عصبی تقویت کننده خلق و خو) و در نهایت شادی شود.

محیط آموزشی بهتری را ایجاد می کند:
موسیقی می تواند به دلیل وجود تشابهاتی بین ریتم و حرکات بدن انسان مفید واقع گردد و سبب افزایش راندمان شرکت کنندگان در تمرینات ورزشی شود. موسیقی قادر است اکتساب مهارتهای حرکتی را افزایش داده و محیط آموزشی بهتری را ایجاد نماید.

استرس و اضطراب را کاهش می دهد:
در مطلب فواید موزیک پیش از این در نمناک خواندید که گوش دادن به موسیقی مناسب در حین تمرینات کششی یا یوگا(موسیقی بدون کلام) می تواند به شما کمک کند تا در طول روز استرس را کاهش دهید و آرامش بیشتری داشته باشید.

تمرکز را افزایش می دهد:
گوش کردن به موسیقی زمان انجام تمرینات ورزشی سبب افزایش تمرکز روی تمرینات می شود اگر مشغله فکری زیادی دارید، و به هرچیزی از شام شب گرفته تا مشکلات روزمره فکر می کنید، برای افزایش تمرکز هنگام تمرینات ورزشی موسیقی گوش دهید.

موسیقی به خاموش کردن صداهای ذهن و محیط اطراف کمک کرده و سبب می شود تمام حواس خود را به فعالیتی که در حال انجام آن هستید معطوف کنید.

سیستم ایمنی را تقویت می کند:
همانطور که قبلا گفته شد موسیقی باعث بهبود خلق و خو و کاهش استرس می شود که به نوبه خود تأثیر مثبتی بر ایمنی بدن دارد، بنابراین با تقویت سیستم ایمنی و کاهش سطح استرس دیگری نیازی به نگرانی در مورد بیماری ها و یا حفظ رژیم تناسب اندام نیست.

زمان سریع می گذرد:
شاید انجام تمرین یک ساعته، طولانی به نظر برسد اما وقتی ورزش همراه با گوش دادن به آهنگ باشد زمان سریعتر می گذرد. در یک تمرین 60 دقیقه ای می توان 15 آهنگ مورد علاقه (اگر طول هر یک از آنها تقریباً 4 دقیقه باشد) را گوش داد.

ضربان قلب را کاهش می دهد:
برای کاهش ضربان قلب شدید هنگام انجام تمرینات ورزشی موسیقی آهسته و ملایم گوش کنید، اینگونه موسیقی به کاهش ضربان قلب کمک کرده زیرا کمک می کند تا حرکات به صورت طبیعی آهسته تر شوند.

وزنتان را سریعتر کاهش می دهد:
گوش دادن به موسیقی سبب می شود ورزش دیگر برای شما سخت نباشد و تبدیل به فعالیتی لذت بخش شود و بهتر وزنتان را کاهش دهید. همچنین زمان صرف غذا نیز موسیقی ملایمی در فضا پخش کنید تا با ایجاد فضایی آرام بخش آرام تر غذا بخورید و زودتر سیر شوید.

به دویدن کمک خواهد کرد:
دویدن خود را با یک آهنگ خوب هماهنگ و سرعت خود را حفظ کنید، حتی استقامت خود را بهبود ببخشید. آهنگ هایی با سرعت 140-160 در دقیقه برای دویدن مناسب هستند.

مغز را تمرین می دهد:
در طول تمرین با گوش دادن به موسیقی نه تنها جسم بلکه می توانید مغز خود را درگیر کنید. بخشی از مغز میزان صدا و سرعت را رمزگشایی می کند در حالی که قسمت های دیگر توسط شعر تحریک می شود. پخش موسیقی منجربه بهبود سرعت پردازش اطلاعات در مغز می شود و در نهایت منجربه بهبود عملکرد حافظه می شود.

منبع: نمناک
اخبار مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها