سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - 24 November 2020
مهدی آیتی گفت: رییس‌جمهوری به عنوان شخص دوم مملکت که باید ناظر بر اجرای قانون اساسی باشد، بگوید تا به حال در کدام بخش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گره‌ای را باز کرده است؟

آیت ماندگار- مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده دور ششم مجلس شورای اسلامی در انتقاد از عملکرد و سخنان روحانی به «جهان‌صنعت» گفت: «این اولین بار نیست که آقای روحانی از این ادبیات استفاده می‌کند و همان روزهای اولی که به عنوان ریاست‌جمهوری وارد عمل شد، منتقدان خود را افراد بی‌سواد و نادان خطاب کرد. این کار را آقای احمدی‌نژاد و آقای ترامپ هم درقبال منتقدان و مخالفان خود انجام داده و آنها را بی‌سواد خطاب کرده‌اند.»

آیتی ادامه داد: «این امر نشان می‌دهد افرادی که دارای کیش شخصیت، غرور و تکبر هستند به جای اینکه از انتقادات استقبال کنند و مسیرحرکتشان را اگر دچار انحراف شده یا از ریل خارج شده‌اند به مسیر برگردند به جای اصلاح، دیگران را مورد اهانت قرار می‌دهند.»

رییس‌جمهوری از مردم عذرخواهی کند

آیتی این رفتار روحانی را ناشی از تکبر و غرور او دانست و مدعی شد: «اگر مدیری متواضع باشد و بداند در کارش ایراد دارد و علمش محدود است، در اولین مرحله از مردم عذرخواهی می‌کند و اقرار می‌کند و می‌گوید کجای مسیر را اشتباه رفته و آن اشتباه را اصلاح می‌کند. ولی افراد متکبر و مغرور چنین کاری را انجام نمی‌دهند و دیگران را زیر سوال می‌برند.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب منتقد عملکرد دولت روحانی در ادامه گفت: «آقای روحانی نمی‌خواهد قبول کنند با سوء‌مدیریت‌های خود خسارت‌های جبران‌ناپذیری به کشور تحمیل کرده است. این خسارت‌ها که در دوره آقای احمدی‌نژاد هم کم نبوده، تا سال‌های طولانی جبران نخواهند شد.»

آیتی در ادامه اظهارات خود به سابقه طولانی حضور روحانی در بخش‌های مختلف کشور به جز بخش اجرایی اشاره کرد و افزود: «از همان ابتدا که آقای روحانی سکان مدیریت اجرایی کشور را به دست گرفت، همه کسانی که سابقه آشنایی ۵۰ - ۴۰ ساله با او داشتند این حرف را می‌زنند که آقای روحانی در همه عمرش حتی یک روز هم کار اجرایی نداشته است و همیشه کارهای مشاوره‌ای، امنیتی و اطلاعاتی انجام داده است.»

نماینده دور ششم مجلس یادآور شد: «ایشان چه زمانی که در مجلس نماینده بود، یا زمانی که در شورای امنیت حضور داشت یا در جنگ با عراق که کنار آقای ‌هاشمی‌رفسنجانی بود یا در مرکز تحقیقات استراتژیک، همیشه به عنوان نرم‌افزاری و نظریه‌پردازی مسائل سیاسی و امنیتی را دنبال کرده است و هیچ‌گاه کار مدیریتی اجرایی نداشته است.»

او تاکید کرد: «ریاست‌جمهوری صددرصد مدیریت عملیاتی و اجرایی است و با سخنرانی و حرف زدن و دیگران را بدهکار کردن و تبرئه کردن خود، جور درنمی‌آید. رییس‌جمهوری نمی‌تواند مردم را از طریق گفتار درمانی و وعظ و خطابه مجاب کند و نباید کرسی ریاست‌جمهوری را با صندلی وعظ و خطابه اشتباه بگیرد. ایشان فقط در حال صحبت و سخنرانی است و حرف تحویل مردم می‌دهد.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین به واکاوی شعارهای انتخاباتی روحانی پرداخت و گفت که هیچ‌یک از وعده‌های انتخاباتی اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی محقق نشده است.

او همچنین تاکید کرد: «آقای روحانی در هیچ زمینه امنیتی، اقتصادی معیشتی، روابط خارجی، عدالت، مشکل زندانی‌های سیاسی، مشکل آزادی مطبوعات، بازداشت‌ها، اعدام‌ها، دفاع از حقوق مردم، دفاع از حقوق شهروندی و… موفق نبوده است.»

این نماینده ادوار مجلس گفت: «رییس‌جمهوری به عنوان شخص دوم مملکت که باید ناظر بر اجرای قانون اساسی باشد، بگوید تا به حال در کدام بخش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گره‌ای را باز کرده است؟ ایشان کارنامه موفق مدیریتی ندارد و در تاریخ جمهوری اسلامی خواهیم دید که کارنامه او به عنوان کارنامه ناموفق ثبت خواهد شد.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تنها شانس روحانی را از ابتدا برجام دانست که می‌توانست درهای ایران را به روی کشورهای دیگر بگشاید و تحریم‌ها را از میان بردارد که با خروج آمریکا از برجام این امید هم به شکست انجامید. وی از روحانی خواست که با مردم و منتقدان خود با لحن و ادبیات بهتری سخن بگوید چرا که مدیریت او هم در هیچ وجهی قابل دفاع نبوده و کارنامه موفقی در هشت سال ریاست‌جمهوری از خود ارائه نکرده است.
اخبار مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها