سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - 23 November 2020
رییس پلیس راهور تهران بزرگ :
سردار محمد حسین حمیدی صبح امروز در استودیو پلیس پایتخت و دربرنامه شهر امن شبک پنج سیما حضور یافت و در محدودیت هایی کرونایی خصوص توضیح داد.

آیت ماندگار- سردار محمد حسین حمیدی، رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: محدودیت هایی کرونایی که جنبه ترافیکی داشت و برای ممنوعیت تردد بود از روز شنبه  اول آذر ماه  از ساعت 9 شب تا 4 صبح ابلاغ و  اعمال شد که برای وسایط نقلیه مختلف در سطح شهرها بود .

او افزود: در شب ااول چون نیاز به اطلاع رسانی  و فرهنگ سازی داشت با پیام های هشداری  و آموزشی کسانی  که قصد تردد داشتند را هوشیار کردیم و در شب گذشته رسما از ساعت 9 شب تا 4 صبح کسانی که در این ساعت و اعلام محدودیت در سطح شهر تردد داشتند به وسیله دوربین ها جریمه شدند .

سردار حمیدی تصریح کرد : این جریمه ها توسط دوربین ها اعمال گردید و این دوربین ها در هر 24 ساعت یکبار این جریمه را در صورت تردد خودروها اعمال می نمایند  که مبلغ جریمه در هر بار 200 هزار تومان می باشد .

رییس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: خروج خودروها از شهر نه در تهران بلکه در تمامی شهرها متفاوت است که در شهر تهران و با پلاک تهران به هر جایی که بروند یک میلیون تومان در هر 24 ساعت جریمه خواهند شد و همکاران بنده در سطح جاده ها حضور دارند و کنترل هی خود را به صورت فیزیکی علاوه بر دوربین ها انجام می دهند .

سردار حمیدی ادامه داد: در سطح شهرها به علت حجم بالای ترددها  صرفا این کنترل ها توسط دوربین ها صورت می گیرد  و اما از طریق سامانه هایی  که در اختیار داریم این کنترل ها صورت می گیرد و رسما از شب گذشته خودروهایی که به صورت غیر مجاز تردد می کردند جریمه شدند .

او اظهار کرد: در خصوص مشاغلی  که نیاز به تردد دارند مانند سازمان های امدادی ، حوزه بهداشت و درمان صنوف  مختلفی  که فعالیت آنها ضروری است و می بایست حتما تردد داشته باشند این سازمان ها مشخص شده اند و لیست آنها و ماره خودروی آنها به فرمانداری ها ابلاغ شده و سازمان هایی که هنوز لیست خودروهای خود را اعلام نکردهاند می بایست این لیست را به فرمانداری اعلام نمایند و پلیس این لیست را از فرمانداری گرفته و در سیستم اعمال می نماید .

سردار حمیدی افزود: در خصوص تردد در سطح شهر تهران این محدودیت در قالب استان تهران دیده شده که در شهر کرج و شهرهای پیرامونی شهر تهران این موضوع یکپارچه دیده شده و همه استان تهران مد نظر می باشد و لی تردد خارج از این محدودیت و استان تهران جریمه در نظر گرفته شده است .

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: با مقایسه ای که در این سه شب صورت گرفت و مخصوصا در شب گذشته با روزهای گذشته و با هفته های قبل این کاهش ترافیک کاملا محسوس بود و 80 درصد ترددهای درون شهری کاهش پیدا کرده و در طول روز هم جرین ترافیک متفاوت بود و صبح ها 20 درصد کاهش ترافیک داشتیم و عصرها 38 درصد کاهش تردد  را شاهد بودیم و تردد مشخص 9 شب تا 4 صبح در برخی مقاطع 80 درصد کاهش ترافیک را رقم زد .

او افزود: این این طرح طبق مصوبه تا دوهفته ادامه خواهد داشت و اینکه ادامه داشته باشد و  خیر برابر مصوبات ستاد ملی  کرونا اقدام خواهد شد .

سردار حمیدی در خصوص دستکاری  و مخدوش کردن پلاک خودروها نیز گفت: همکاران بنده در سطح معابر حضور دارند و اینگونه موارد را نیز کنترل و در صورت رویت حتما برخورد خواهند کرد اینگونه موارد جرم محسوب شده برخورد قضایی با این گونه اقدامات صورت خواهد گرفت و پلیس در صورت مشاهده خودرو را متوقف نموده و به خاطر این کار 200 هزار تومان جریمه خواهد شد و خودرو به پارکینگ منتقل و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهد شد و همکاران بنده در چند روز گذشته برای همین به صورت ویژه در سطح شهر حضور دارند و در صورت مشاهده حتما با فرد خاطی برخورد خواهند کرد .

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن تشکر از شهروندان در خصوص همکاری در بحث محدوددیت ها افزود: خوشبختانه در این موضوع همکاری خوبی را از سوی شهروندان دیدیم و قبل از اینکه پلیس بخواهد برخورد کند ترددها کاهش پیدا کرد و برخورد های ما حداقلی بوده است و مردم خیلی خوب رعایت کردند .

او توصیه کرد: در زمان بارش ها و لغزندگی معابر به دلیل کاهش تردد و خلوتی معابر ،  افزایش تصادفات را شاهد هستیم و از رانندگانی که قصددارند در معابر با سرعت حرکت نمایند  می خواهیم از رفتن با سرعت بالا جدا خودداری نمایند چرا که این اقدام آنها می تواند به آنها و دیگران آسیب وارد شود همچنین کاهش دید و لغزنده بودن معابر باعث افزایش تصادفات شده به همین دلیل است که در این زمان و در حین بارندگی تردد با موتورسیکلت و دوچرخه ممنوع می باشد.


منبع: برنا
اخبار مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها