سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۹ - 15 July 2020
قدیانی گفت: وام‌های درازمدت با بهره‌های مناسب، تخفیف در مالیات بردرآمد، وضع بیمه بیکاری برای کارگران از کار بیکار شده از جمله اقدامات مفید از طرف دولت می‌تواند باشد که ممکن است راه باریک گذر را برای کسبه ایجاد کند.

آیت ماندگار- با شیوع ویروس کرونا، کالبد اقتصاد و تجارت کشور‌های جهان مورد حمله‌ای جدی قرار گرفت و کسب و کار‌ها را با تهدیدی بی‌امان و نفس‌گیر روبرو کرد. با این وجود با رویکردی هوشمندانه می‌توان در ترمیم این زخم‌های نه چندان کهنه، گام برداشت.

درمان آسیب‌های اقتصادی حاصل از بحران کرونا مستلزم شناسایی مشکلات این بحران و برآورد خسارت‌ها و تبعات آن بر بخش‌های مختلف اقتصاد و یافتن راهکار‌های مناسب به‌منظور درمان این بخش‌های آسیب‌دیده است. مرحله بعدی این درمان بی‌شک تامین امکانات، پیش‌نیاز‌ها و منابع مالی لازم برای بهبود زخم‌های وارد شده از سوی این بحران جهانی است.

حسین قدیانی، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران در تاثیر منفی کرونا به کسب و کار این صنف گفت: آسیب‌های کرونا به کسب و کار، کاملاً در کشور مشخص است؛ وقتی به مردم می‌گوییم از خانه‌های خود بیرون نیایید خود به خود کسب و کار تعطیل می‌شود، اما تعدادی از مشاغل برطرف‌کننده نیاز‌های اصلی مردم هستند. الزاماً مردم برای رفع این نیاز‌ها باید به آن‌ها مراجعه کنند مانند سوپر مارکت، نانوایی، میوه‌فروشی، داروخانه و...، اما بقیه مشاغل به‌خصوص صنف ما که الزام و نیاز اولیه مردم نیست و اولویت آخر را دارد مسلماً ضرر و زیان زیاد داده است.

وی افزود: ما گزارش‌های واحد‌های صنفی را به اتاق اصناف ارائه دادیم، قطعاً جمع‌آوری این اطلاعات در سطح استان و استنتاج آن به هیات دولت گزارش می‌شود. همه اصحاب رسانه به‌خوبی از میزان آسیب و صدمه اصناف مطلع هستند، اگرچه دولت هم گرفتار است، اما از دولت نمی‌پرسند در بحران کرونا برای اصناف چه کاری انجام داده است؟ اگر مشکلی محسوس و بارز در جامعه به‌وجود بیاید اتخاذ تصمیم دولتمردان باید واقعی‌تر باشد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران تصریح کرد: در صنف ما واحد‌هایی که در پاساژ‌ها فعالیت می‌کردند دیرتر اجازه فعالیت گرفتند. آن‌ها نسبت به واحد‌هایی که در حاشیه خیابان‌ها و به‌طور کلی خارج از پاساژ‌ها بودند بیشتر خسارت دیدند. الان هم با وجود دایر بودن مغازه‌ها، بازار به حالت عادی قبلی برنگشته است. هنوز مردم رغبتی برای خرید ندارند و با توجه به تورم موجود در اجناس، بیشتر درآمد خود را صرف خرید مایحتاج ضروری مانند خوراک می‌کنند. اگر چرخ اقتصاد کشور درست نچرخد و مردم امکان مالی و قدرت خرید نداشته باشند سراغ خرید مایحتاج غیرضروری نمی‌روند.

وی با اشاره به حمایت‌هایی که دولت در این برهه می‌تواند از مشاغل کند، اظهار داشت: وام‌های درازمدت با بهره‌های مناسب، تخفیف در مالیات بر درآمد، وضع بیمه بیکاری برای کارگران از کار بیکار شده از جمله اقدامات مفید از طرف دولت می‌تواند باشد که ممکن است راه باریک گذر را برای کسبه ایجاد کند. امیدواریم دولت در انتخاب سیاستگذاری در بحران‌های این‌چنینی واقع‌بینانه‌تر عمل کند و با قدرت حمایتی بیشتری مشاغل را یاری دهد.

قدیانی در رابطه شیوع ویروس کرونا بیان داشت: علاوه بر مشکلات بسیاری که تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان با آن درگیر بودند، شیوع کرونا بحرانی عظیم بر اصناف وارد ساخت. چندماه تعطیلی در زمانی که کالا تولید و در برخی مواقع ارسال شده بود و چک آن تحویل نشده بود کار را پیچیده‌تر از همیشه کرد. امید کسب و کار‌ها به فروش پایان سال بسیار زیاد است، ولی متاسفانه این فرصت در سال ۹۸ برای کاسبان محقق نشد. باز هم می‌گویم دولت در این زمان باید در کنار اصناف باشد همان‌گونه که اصناف همیشه در کنار دولت و همراه دغدغه‌های آن بوده‌اند.

منبع: اقتصاد 24
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها