سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۹ - 14 July 2020
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:
حدود یک ماهی است که آمار مبتلایان به کرونا و فوتی‌های ناشی از آن، روند صعودی به خود گرفته است و حال صحبت از بازگشت به محدودیت‌هایی است که در اسفند سال گذشته و فروردین امسال اعمال شد.

آیت ماندگار- محمد آیتی: حدود یک ماهی است که آمار مبتلایان به کرونا و فوتی‌های ناشی از آن، روند صعودی به خود گرفته است و حال صحبت از بازگشت به محدودیت‌هایی است که در اسفند سال گذشته و فروردین امسال اعمال شد.

در حال حاضر، برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی ممنوع اعلام شده و فعالیت رشته‌های بدنسازی و ورزش‌های پربرخورد در پایتخت هم تعطیل شده است.

هرچند اعمال محدودیت‌ها در هفته‌های نخستین شیوع ویروس کرونا در ایران، توام با موفقیت بود، اما دولت هرگز نتوانست چاره‌ای قابل ملاحظه برای جبران ضررهای اقتصادی که به خانواده‌های ایرانی وارد شد، پیدا کند و از این‌رو اولین چالش دولت در اعمال مجدد محدودیت‌ها همین موضوع است.

در همین رابطه، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر در یک بازه زمانی خاص، تاکیدات و توصیه‌های دولت و مخصوصاً عوامل وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا در امر سلامت مردم کارساز واقع نشود، ضرورت دارد دولت به‌صورت عملی وارد موضوع شود و روی به بایدها و نبایدها بیاورد.

وی افزود: وقتی کشور با موج اول شیوع ویروس کرونا مواجه شد، هرگز شاهد برخورد پلیسی از سوی دولت با مردم نبودیم، یعنی به‌واسطه اینکه فردی از منزل خارج می‌شد مورد بازجویی و بازداشت قرار نمی‌گرفت و خوشبختانه با تعاملی که صورت گرفت مردم هم نهایت همکاری را کردند و اوج این همکاری در روز 13 فروردین که روز طبیعت بود به منصه ظهور رسید.

نماینده کرمان تصریح کرد: من همچنان معتقدم باید مسیر تعامل و آموزش را با مردم در پیش گرفت و اگر وزارت بهداشت و درمان و ستاد مقابله با کرونا به‌عنوان متولیان سلامت جامعه به این رسیدند که باید محدودیت‌ها جدی‌تر اعمال شود، حتماً همه باید با این تصمیم همراه شویم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: نظر دولت در خصوص اینکه محدودیتی باید صورت بگیرد یا نه ملاک است و مطمئناً اگر آن‌ها با خردجمعی به این نتیجه برسند ما هم موافق آن هستیم، زیرا دولت مسئول اجرایی کشور است و باید در این رابطه بتواند از اختیارات خود استفاده کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با همکاری آحاد مردم، هم زندگی جریان داشته باشد و هم ویروس کنترل شود ولی اگر چاره‌ای جز اعمال محدودیت‌ها نبود توقع داریم دولت فکر و برنامه جدی برای معیشت مردم داشته باشد.

منبع: روزنو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها