سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۱ - ۲۲ تير ۱۳۹۹ - 12 July 2020
امیر رئیسی:
امیر رئیسی

آیت ماندگار- امیر رئیسی، فعال حوزه چاپ و بسته‌بندی می‌گوید: در این چهار، پنج ماهی که از شیوع ویروس کرونا به کشور می‌گذرد به جز چند شغل خاص مثل کسب و کار‌هایی که متکی به فروش اینترنتی بودند و یا تولیدکننده‌های ماسک، دستکش و محلول‌های ضدعفونی‌کننده، بقیه صنف‌ها آسیب‌های جدی و حتی جبران‌ناپذیری را متحمل شدند.

وی افزود: وقتی قرنطینه در اسفند و فروردین به‌طور جدی اعمال شد، کار چاپ و بسته‌بندی تقریباً به کمترین حد خود رسید، زیرا ما باید خدمات‌مان را به صنف‌های دیگر ارائه کنیم و زمانی که تقاضا نباشد آن‌ها هم از ما کار مطالبه نمی‌کنند. به‌طور مثال عدم‌برگزاری نمایشگاه کتاب آسیب جدی به چاپخانه‌ها وارد کرد، چون یکی از محل‌های درآمد بسیاری از چاپخانه‌ها وجود نمایشگاه کتاب است که کار‌ها برای نمایشگاه معمولاً از اواخر زمستان کلید می‌خورد که ما این بازار را تمام و کمال از دست دادیم.

مدیر مجتمع چاپ و بسته‌بندی افست گرافیک تصریح کرد: در این مدت، دو اتفاق نامبارک برای ما افتاد؛ ۱- برخی مواد مورد استفاده در چاپخانه‌ها با صنایع بهداشتی مشترک است. در کار چاپخانه بسیار نیاز به الکل است و متاسفانه افزایش غیرمنطقی الکل در این دوران، قیمت تمام شده کار ما را بالا برد و از این‌رو ما با مشتریان خود بر سر تعیین قیمت به چالش خوردیم. ۲- بی‌اخلاقی برخی هم‌صنفان. در این آشفته بازار برخی چاپخانه‌ها بدون توجه به اوضاع و احوال دیگر همکاران خود، روی به قیمت‌گذاری‌هایی آوردند که اصلاً منطقی در آن دیده نشده بود. عده‌ای از آن‌ها بدون توجه به لحاظ کردن سود ۲۵ تا ۳۰ درصدی چاپخانه، قیمت‌ها را به‌طور عجیبی پایین آوردند و حتی حاضر شدند با ضرر، کار مشتری را آماده کنند. این افراد دو نیت داشتند، اول اینکه مشتریان را به‌سمت خود جذب کنند و دیگر همکاران را از میدان رقابت خارج کنند و دوم، نقدینگی بیشتری را به‌دست آورند که من در کل این رویکرد‌ها را «خودکشی» می‌نامم.

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: در این مدت کوتاه، بسیاری از صنف‌ها برای برقراری تعادل بین هزینه و فایده مجبور شدند برخی نیرو‌های خود را تعدیل کنند یا آن‌ها را با حقوق کمتر به مرخصی اجباری بفرستند. از این‌رو اگر این اوضاع همچنان ادامه پیدا کند و فکر اساسی برای کنترل ویروس کرونا نشود و دولت برنامه‌ریزی دقیقی برای کسب و کار‌ها نکند، روز‌های بدتری انتظار همگان را خواهد کشید و به تبع همین موضوع، چاپخانه‌های زیادی روی به تعطیلی خواهند آورد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
United States
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
خداوند ختم به‌خیر کنه.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها