سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۹ - 11 July 2020
برخی از شرکت‌های بورسی به سهامداران خود اعلام کردند، با توجه به شرایط بیماری کرونا سود سهامداران را از طریق شماره حسابی که به امور سهامداران اعلام می‌شود، واریز می‌کنند.

آیت ماندگار- با توجه به اقبال عمومی مردم به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران که عمدتا مردم با سرمایه‌های اندک و خرد و پراکنده سهامدار شرکت‌های مختلف بورسی و فرابورسی هستند، هنگام دریافت سود سالانه این سهام برای مراجعه به بانکهای مختلف با مشکل مواجه می‌شوند، مگر این که از طریق شماره شبای حساب بانکی که در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام اعلام شده، سود سهام آنها به صورت متمرکز از سوی ناشران بورسی واریز شود.

 تعداد 85 هزار و 406 نفر از مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت موضوع «لزوم واریز سود سهام از طریق سامانه سجام» خواستار پیگیری خبرنگار و پاسخ مسؤولان شدند.

در این زمینه با یک مسؤول امور سهامداران بانک اقتصاد نوین که در بورس حضور دارد، گفت: مجمع این بانک که در 30 تیرماه 99 برگزار می‌شود، قرار است سود احتمالی مجمع برای سهامداران چگونه واریز شود که وی گفت: بر اساس گزارش حسابرسی که از عملکرد این شرکت ارائه شده است، سود خالص بانک اقتصاد نوین برای سال مالی منتهی به 29 اسفند سال 98 در مجموع 605 میلیارد و 200 میلیون ریال بوده و تعداد سهام 13 میلیارد و 131 میلیون سهم بوده است که پیش بینی می‌شود، سود هر سهم 46 ریال باشد.

وی گفت: برای سهامداران حقیقی در سامانه الکترونیکی بانک اقتصاد نوین دو فرم وجود دارد که باید اشخاص حقیقی آن فرم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پر کنند و ترجیحا شماره حساب بانک اقتصاد نوین خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای واریز سود احتمالی سهام اعلام کنند و اگر شماره حساب سایر بانک‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار دارند، باید شبای حساب بانکی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در فرم وارد کرده و برای امور سهامداران بانک اقتصاد نوین ارسال کنند تا سود آنها به روش غیر مستقیم از طریق شماره حساب اعلامی واریز شود.

همچنین شرکت بورسی گروه سرمایه گذاری سایپا در اطلاعاتی که برای پرداخت سود سهام در کدال منتشر کرده، آورده است: برنامه پرداخت سود سهام عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند سال 98 را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در صورت تصویب توسط مجمع عمومی به شرح زیر به استحضار می‌رساند.

1- سود سهام کلیه سهامداران اعم از حقیقی و حقوقی ظرف مهلت قانونی 8 ماه پس از برگزاری مجمع و از طریق واریز به حساب بانکی سهامداران پرداخت خواهد شد.

2- سهامداران محترم لازم است جهت معرفی شماره حساب بانکی به یکی از روش‌های زیر اقدام نمایند:

الف) سهامدارانی که قبلا شماره حساب بانکی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ معرفی کرده‌اند مطالبات آنان به حساب معرفی شده، قبلی واریز خواهد شد.

ب) سهامدارانی که تاکنون شماره حساب بانکی معرفی ننموده‌اند و یا شماره حساب بانکی آنها تغییر پیدا کرده است به یکی از طرق زیر نسبت به معرفی شماره حساب خود اقدام نمایند.

- مراجعه به سایت شرکت به نشانی گروه سرمایه‌گذاری سایپا  و تکمیل مشخصات سهامداری خود

- تکمیل و ارسال فرم مشخصات به آدرس ایمیل saham@vasapa.ir

تکمیل و ارسال فرم مشخصات به فاکس شماره 02188774780

یا تکمیل و ارسال فرم مشخصات به نشانی تهران ـ میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک، پلاک 6 کد پستی 1518744311

منبع: فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها