سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۹ - 09 July 2020
چهارشنبه و با رای مجلس اصولگرا، غلامرضا تاجگردون از بهارستان اخراج شد تا مردم گچساران و باشت در این اوضاع و احوال نامناسب اقتصادی کشور یک‌سال بدون نماینده باشند.


آیت ماندگار- محمد آیتی: چهارشنبه و با رای مجلس اصولگرا، غلامرضا تاجگردون از بهارستان اخراج شد تا مردم گچساران و باشت در این اوضاع و احوال نامناسب اقتصادی کشور یک‌سال بدون نماینده باشند.

از مجموع ۲۵۱ نماینده حاضر در صحن مجلس تنها ۱۰۲ نفر موافق ابقای تاجگردون در مجلس بودند و این رای در مقابل ۱۲۸ رای مخالف و ۲۱ رای ممتنع دیگر نمایندگان، کافی نبود.

در همین خصوص، غلامرضا نوری نماینده بستان‌آباد گفت: بنده آقای تاجگردون را فردی بسیار فهیم می‌دانم و رای بالای 50 درصدی ایشان از حوزه انتخابیه گچساران و باشت مُهر تاییدی بر این نظر است. از این‌رو معتقدم اگر مردم آن منطقه به‌خاطر این رفتار مجلس یازدهم ناراحت هستند اجازه دهند همه چیز در داخل نظام و قانونی به پیش برود.

وی افزود: بنده به‌عنوان فردی که علاقه‌مند به حضور آقای تاجگردون در مجلس بودم باید بگویم که شرمنده مردم حوزه انتخابیه گچساران و باشت شدم و این رای مجلس جواب خوبی به مشارکت حداکثری مردم آن مناطق نبود.

نوری تصریح کرد: کاری که در خانه ملت با آقای تاجگردون شد، کاملاً غیرقانونی و برخلاف آیین‌نامه مجلس بود. انتظار بود همان رویه‌ای که برای 275 نماینده دیگر در پیش گرفتند را برای آقای تاجگردون اعمال کنند که متاسفانه این اتفاق به‌وقوع نپیوست و این یک بدعت بد برای مجلس شد.

نماینده بستان‌آباد اظهار داشت: 40 روز است که در فضای مجازی و در پیامک‌ها شرایط را بر آقای تاجگردون تنگ کردند و انتظار داشتند او در 30 دقیقه به همه این بی‌اخلاقی‌ها پاسخ دهد که حقیقتاً شدنی نبود. وقتی شعبه و کمیسیون تحقیق آقای تاجگردون را تایید کردند باید متن آن در صحن قرائت می‌شد و نیازی به رای‌گیری نبود. من و چند همکار دیگر هم سخت به‌دنبال تذکر و دفاع از آقای تاجگردون بودیم، اما جلوی صدای ما را گرفتند.

وی در پایان گفت: این عمل مجلس یازدهم کاملاً سیاسی بود و اثرات این تصمیم حتماً در آینده نمایان خواهد شد.

اما جعفر قادری، نماینده شیراز نظری غیر از اظهارنظرهای نوری دارد. گفت: نباید به موضوع نگاه سیاسی داشت. اسناد و مدارکی که در خصوص آقای تاجگردون به‌دست نمایندگان رسید، مسائل زیادی را برای نمایندگان روشن کرد. حتی وزارت اطلاعات هم ایشان را تایید نکرد و شورای نگهبان گفت اگر این مدارک در زمان خودش به‌دست ما می‌رسید حتماً ایشان را ردصلاحیت می‌کردیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا دستگاه‌های نظارتی پس از انتخابات به این اسناد و مدارک دست یافتند؟ گفت: در کشور ما وقتی موضوعی رسانه‌ای می‌شود ابعادش روشن و ذهن‌ها آگاه‌تر می‌شود. به‌هرحال آقای تاجگردون دیگر در مجلس یازدهم حضور نخواهد داشت و ان‌شاالله تا برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای در آن حوزه انتخابیه، نمایندگان همجوار به گچساران و باشت امور مردم آن منطقه را پیگیری خواهند کرد و جای نگرانی وجود ندارد.

منبع: روزنو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها