سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۷ تير ۱۳۹۹ - 07 July 2020
لطفا ماسک بزنید؛
پس از آنکه فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم رعایت نشد، متاسفانه روز به روز بر میزان افراد مبتلا به ویروس کرونا در مازندران اضافه می‌شود به طوری که در حال حاضر 589 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان‌های تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

آیت ماندگار- سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این رابطه با اشاره به رعایت اصول بهداشتی اظهار کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، بهداشت و شست و شوی اصولی دست‌ها و حضور کمتر در تجمعات همواره باید مورد توجه باشد.

وی در مورد آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا، خاطرنشان کرد:در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۶ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در استان بستری شده‌اند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: در همین مدت ۵۲ نفر از افراد مشکوک بستری شده از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه می دهند.

موسوی گفت: هم اکنون ۴۴۸ بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه نیازمند رعایت مداوم توصیه‌های بهداشتی توسط مردم هستیم، خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در فضاهای بسته اداری و تجمعات الزامی است و همه مردم باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تاکید کرد: اگر نتوانیم رفتار و شیوه زندگی مردم را تغییر دهیم دوباره مجبور به از سرگیری تعطیلی‌ها خواهیم شد.  

موسوی با اشاره به اینکه سه شهر مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: شهرهای بهشهر، آمل و نوشهر وضعیت قرمز داشته و در این شهرها برخی فعالیت‌ها ممنوع می‌شود.
به گزارش ایسنا، همچنین سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل در گفت‌وگو با ایسنا در مورد آخرین آمار مبتلایان کرونا در بابل از بستری شدن ۳۱ بیمار جدید و ترخیص ۱۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعته گذشته خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۴۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی خاطرنشان کرد: ۳۶ نیز بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

جلالی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک ۸۵ درصد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می کند، اظهار کرد: ماسک از افراد در مقابل ابتلا به کرونا محافظت می کند اما رعایت فاصله ۱.۵ متر و شستن دست‌ها با زمان حداقل ۲۰ ثانیه نیز مورد تاکید است.

وی با اشاره به وضعیت قرمز در بابل از بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان، ابراز نگرانی کرد و گفت: تمام تجمعات از جمله همایش‌ها و مراسم ختم و جشن در بابل محدود شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: جلسات اداری نیز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

جلالی تصریح کرد: رونق بازارهای محلی، عادی شدن رفتار شهروندان در مناسبت های اجتماعی اعم از جشن‌های عروسی و عزاداری‌ها و همچنین جلسات اداری بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی موج بستری بیماران کرونایی در بابل را رو به افزایش برده است..

منبع: ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها