سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - 30 May 2020
استاندار کرمانشاه بر برخورد قاطع و جدی با عاملان حادثه مرگ زن حاشیه‌نشین در کرمانشاه تاکید کرد.


آیت ماندگار- هوشنگ بازونداستاندار کرمانشاه گفت : بر اساس گزارش تیم بازرسی استانداری از حادثه مرگ زن حاشیه نشین، علیرغم اعمال اقدامات قانونی، بی تدبیری در نحوه برخورد مشهود است و بر این اساس باید سریعاً با عاملان این حادثه برخورد جدی و قاطع صورت بگیرد.

در پی این حادثه، مدیر اجرائیات شهرداری کرمانشاه و قائم مقام وی با حکم  طلوعی شهردار کرمانشاه برکنار شدند.

چند روز پیش ماموران اجراییات شهرداری کرمانشاه برای تخریب یک مورد ساخت و ساز غیرمجاز به شهرک فدک مراجعه می‌کنند که زن ساکن در این آلونک مانع از تخریب آن شده و گویا درگیری بین آنان ایجاد می‌شود و این زن مسن حین انتقال به کمپ "چشمه سفید" فوت می‌کند.

هنوز پزشکی قانونی نظر قطعی درباره علت مرگ متوفی را اعلام نکرده و پرونده این موضوع در دستگاه قضایی استان در حال بررسی است.

شهرداری نهادی برای جلوگیری از ساخت و ساز و تخلفات ساختمانی

سعید طلوعی شهردار کرمانشاه بابیان اینکه شهرداری نهادی است که در بحث جلوگیری از ساخت و ساز و تخلفات ساختمانی در فضای سبز، حریم دکل‌های برق فشار قوی و حریم رودخانه موظف به اعمال قانون است، گفت: در رابطه با حادثه اخیر هم پرسنل اجرائیات براساس وظیفه قانونی خود مسئله را بررسی کرده و از قبل هم اخطار‌های لازم را داده بودند و پس از گرفتن مجوز‌های قانونی، برای تخریب ملک متوفی اقدام کردند.

او افزود: اساسا تخریب ملک‌های غیرقانونی معمولا کاری خشن است ، گا‌ها برای اجرای قانون با مقاومت صاحب ملک مواجه می‌شویم و سابقا نیز از این موارد بسیار اتفاق افتاده و در آینده هم خواهد بود.

شهردار کرمانشاه افزود: افرادی که ساخت و ساز‌های غیرمجاز دارند، باتوجه به اینکه هزینه‌هایی برای این ساخت و ساز داشته‌اند، می‌خواهند از زحمات و هزینه‌هایی که کرده‌اند دفاع کنند و برای همین مقاومت می‌کنند و مشکلاتی ایجاد می‌شود.

او ادامه داد: در حادثه اخیر هم که منجر به فوت خانم آسیه پناهی شد، وی زمانی که مامورین شهرداری برای تخریب ملکش اقدام می‌کنند، خود را داخل لودر می‌اندازد تا مانع از تخریب شود که پرسنل زن اجراییات او را از داخل لودر بیرون می‌آورند تا به محل اسکانی که از قبل تعبیه شده بود، اعزام کنند که متاسفانه ایشان در طول مسیر که ظاهرا دچار بیماری قلبی بوده جانش را از دست می‌دهد. البته ماهم منتظر اعلام نتیجه قطعی پزشکی قانونی درباره مرگ این بانو هستیم. معتقدم درباره چنین اتفاقاتی نباید عجولانه و شتابان قضاوت و پیش داوری کنیم.

او با بیان اینکه قانون باید جاری و ساری شود، گفت: اگر قانون را رها کنیم نتیجه آن توسعه بی رویه شهر خواهد بود که اکنون آن را می‌بینیم و در بحث اداره شهر با چالش مواجه می‌شویم.

او با تاکید براینکه شهرداری کرمانشاه حامی محرومین و سالمندان جامعه است، افزود: ما در شهرداری یک موسسه خیریه کمک به محرومین داریم و یک سرای سالمندان هم برای بانوان سالمند ایجاد کرده ایم تا از قشر محروم جامعه حمایت کنیم و در این راستا اگر هم مطمئن باشیم که فردی در جامعه محروم است و مسکن ندارد، از طرق مختلف مانند مسکن مهر برای صاحب خانه شدنش تلاش می‌کنیم.

شهردار کرمانشاه گفت: اگر اقشار ضعیف جامعه هم که زمینی از خود دارند بخواهند ساخت و ساز کنند و برای خود مسکنی بسازند، شهرداری پروانه ساخت را بدون اخذ هیچگونه وجهی برای آن‌ها صادر می‌کند.

او با ابراز همدردی با خانواده متوفی، گفت: این حادثه دل همه را بدرد آورد و واقعه تلخی بود و مجموعه شهرداری هم ضمن تسلیت و همدردی با خانواده متوفی، کمک‌های لازم را به آن‌ها خواهد داشت .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها